Роз’яснення щодо правомірності здійснення заходів державного контролю.

В діяльності Державної екологічної інспекції у Житомирській області є  непоодинокі випадки, коли суб’єкти господарювання заперечують щодо здійснення державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області планових чи позапланових перевірок,  намагаючись при цьому не допустити їх на територію.

Основним аргументом в цьому виступає спирання на пункт 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року № 71 – VІІІ, яким встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб підприємців обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
  Але, цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.
  Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
  Таким чином, Державна екологічна інспекція у Житомирській області не є відповідним контролюючим органом в розумінні Податкового кодексу України, а відтак не розповсюджуються вимоги щодо обмеження перевірок, передбачених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року № 71 – VIII.
  Крім цього, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» ст.10 «Права суб’єкта господарювання»  передбачено дві підстави, щодо не допуску посадових осіб
органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо:
- він здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення заходів державного нагляду (контролю), передбачених законом;
- посадова особа органу державного нагляду (контролю) не надала копії документів, передбачених цим Законом, якщо надані документи не відповідають вимогам цього закону.
Тобто, інших підстав для не допуску немає, тому законодавством зобов’язано суб’єктів господарювання безперешкодно допускати до перевірок державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області.  

Місія та функції ДЕІ у Житомирській області:

Державна екологічна інспекція у Житомирській області входить до системи органів виконавчої влади для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

© 2011-2013 Всі права захишені!

Державна екологічна інспекція у Житомирській областіДЕІ у Житомирській області, Державна екологічна інспекція у Житомирській області, Екологічна Інспекція Житомира. При повному або частковому використанні матеріалів сайту, посилання на http://dei.zt.ua/ обов’язкове. Створення сайту за підтимки Веб студіі Маг-портал!